Hoe houden wij ons aan de richtlijnen?

In onze anderhalvemetersamenleving is het, uiteraard, van groot belang dat ook wij anderhalve meter tussen de gasten onderling en onze medewerkers kunnen garanderen. Alle werkprotocollen zijn herzien, maar ook is er gedacht aan de inrichting van de restaurants en het hotel om volledig te voldoen aan alle nodige voorzorgsmaatregelen, waardoor gasten en medewerkers op 1,5 meter afstand van elkaar kunnen blijven. Deze nieuwe situatie vraagt om vereiste aanpassingen en herziene procedures in het hotel en de restaurants, maar ook om de flexibiliteit van de medewerkers om op andere wijze te werk te gaan. Op deze manier wordt de veiligheid en gezondheid van zowel medewerkers als gasten maximaal gewaarborgd.

Hiervoor hebben wij de volgende hoofdmaatregelen getroffen:

  1. Voor het serveren van onze gerechten maken onze medewerkers gebruik van zogeheten roomservice trolleys of afzettafels. Hierdoor kan de 1,5 meter afstand tussen medewerkers en blijven de medewerkers op 1,5 meter afstand van de gasten.
  2. Ons keuken- en bedieningsmedewerkers draagt handschoenen.
  3. Onze tafels staan minstens anderhalve meter uit elkaar. Daarnaast hebben we ervoor gekozen om gasten niet direct achter elkaar plaats te laten nemen. Hiervoor hebben we ons totale aantal zitplaatsen teruggedrongen, om op die manier de veiligheid te kunnen garanderen.

Hygiënelabel

Mercure Hotel Tilburg Centrum is een franchise hotel van de internationale hotelketen Accor Hotels. Om de terugkeer van de horeca te ondersteunen, sloeg Accor Hotels de handen ineen met Bureau Veritas, wereldleider op het gebied van testen, inspectie en certificering. Samen ontwikkelden zij een label dat bewijst dat de juiste veiligheidsnormen en reinigingsprotocollen zijn bereikt, waardoor bedrijven weer kunnen openen.

Concreet zal de output van deze inspanning een operationele gids zijn die ter beschikking wordt gesteld aan alle belanghebbenden in de horeca, waardoor ze de gezondheids- en veiligheidsaanbevelingen van autoriteiten (WHO, Ministerie van Volksgezondheid, enz.) streng kunnen toepassen, zowel in ruimtes voor gasten als achteraan kantoor- en horecaruimtes. U als gast kan, voordat u een verblijf boekt, op een speciale Bureau Veritas website controleren of het hotel of restaurant gecertificeerd is door Bureau Veritas, en er dus voldoende rekening is gehouden met de maatregelen.

Lees hier meer over het hygiënelabel.

Welke maatregelen treffen wij verder?

We voeren maatregelen in die erop gericht zijn om de kans op besmetting zo klein mogelijk te maken. Deze maatregelen communiceren wij zowel naar onze medewerkers als onze gasten. Deze maatregelen gelden voor alle virussen die griep en verkoudheid kunnen veroorzaken.

Dit zijn onze maatregelen:

1. Was uw handen regelmatig – minimaal elke 30 minuten bij contact met voedsel en gasten en minimaal elke 3 uur bij kantoorfuncties – spreek elkaar hier ook op aan;

2. Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog;

3. Gebruik papieren zakdoekjes en gooi deze ook direct weg na gebruik;

4. Mondkapjes plicht!

Verder:

  • We letten extra op (onze) hygiëne;
  • Kamers: er is extra aandacht voor alle aanraakpunten in de kamers -en rondom de kamers(gangen). Dit houdt in dat we de afstandsbediening, alle deurklinken, alle leuningen, handvatten van kasten en minibar, lichtknopjes, en andere objecten die gasten veel aanraken extra grondig gaan reinigen;
  • Openbare ruimtes: er worden extra rondes door onze ochtend en avondploeg gelopen om in de trappenhal de trapleuningen extra te reinigen, evenals de klinken in de toiletten. Dit zal meerdere keren per dag gebeuren. Ook zullen wij tussendoor de leuningen van de trap reinigen;
  • We zorgen dat het zeeppompje altijd is gevuld op het toilet;
  • Er zijn altijd schone (papieren) handdoeken voor gasten en medewerkers beschikbaar;
  • Desinfecterende zeep is beschikbaar voor gasten en medewerkers op verschillende locaties zodat deze ook tussentijds de handen kunnen desinfecteren.;
  • Aan het registratieformulier, dat gasten tijdens check-in invullen, is onderstaande tekst toegevoegd. Mocht onderstaande van toepassing zijn zal de receptionist(e) de directeur contacteren. Mocht deze niet bereikbaar zijn, wordt er contact gelegd met een ander managementlid: “In verband met Corona covid-19 willen we graag weten of we gasten in huis hebben die uit China, Zuid-Korea, Iran, Singapore, Noord-Italië komen of de afgelopen 14 dagen zijn geweest: Aostadal, Piëmonte, Lombardije, Trentino-Zuid-Tirol, Friuli-Julisch-Venetië, Veneto, Emilia-Romagna en Ligurië. Bent u er in de afgelopen 14 dagen geweest vertel het onze medewerkers zodat we met u kunnen bespreken hoe we het beste kunnen omgaan in het belang van onze andere gasten, de medewerkers en uzelf.”;
  • Ook onze medewerkers dienen bij het management aan te geven wanneer zij in een risicogebied zijn geweest of klachten ervaren. Hier zullen wij dan maatregelen voor treffen;
  • Bij de receptie is een infrarood thermometer beschikbaar zodat gasten en medewerkers (bij twijfel) hun temperatuur kunnen meten. Indien iemand 38 graden of meer koorts heeft, wordt er contact opgenomen met het beschikbare managementlid;
  • Bij de receptie zijn strepen op de vloer aangebracht, zodat 1,5 meter afstand in acht gehouden kan worden;
  • Bij de entree van ons hotel, Grand Café Puur en Restaurant Taste! zullen wij desinfectiezuilen installeren, zodat iedereen in de gelegenheid gesteld wordt zijn/haar handen te desinfecteren;
  • In onze restaurants staan alle tafels ruim 1,5 meter uit elkaar, zodat gasten deze afstand van elkaar kunnen houden.
  • Wij vragen onze gasten zoveel mogelijk contactloos te betalen. Mocht een gast toch in contact gekomen zijn met de terminal zullen wij deze na ieder contact de terminal desinfecteren.
  • Gasten die contant betalen vragen wij het geld in het daarvoor bestemde schaaltje te leggen. Na contact met het geld dienen onze medewerkers hun handen de reinigen.
  • Bij binnenkomst vragen wij onze gasten bij de daarvoor bestemde ingerichte plekken hun handen te reinigen.
  • Bij de receptie wordt u geacht 1,5 meter afstand te houden door bij de eerste streep te blijven staan.
  • Tevens zullen wij bij de receptie schermen plaatsen tussen medewerkers en de gast.
  • De lift kan slechts door één persoon of personen uit dezelfde kamer gebruikt worden. Aan de buitenkant van elke lift hangt een formulier om gasten en medewerkers hierop te attenderen.
  • Roomservice heeft de voorkeur. Als het naar de kamers wordt gebracht, moet het op plateau op een trolley worden geplaatst en de gast neemt de plateau zelf van de trolley af. Zodra de roomservice afgegeven wordt bij een gast, wordt er afgesproken hoe laat het plateau opgehaald kan worden, indien de gast dit nog niet aan kan geven kan de gast de receptie bellen op nummer  ‘9’ zodra het opgehaald mag worden. Zodra het er dus een moment is ophaalmoment afgesproken dient de gast het plateau buiten zijn kamer te plaatsen.

(B) Kan het virus zich ook via de lucht verspreiden?

Door hoesten en niezen komt het virus uit neus, keel en/of longen naar buiten. Via kleine druppeltjes komt het virus zo in de lucht. Deze druppeltjes blijven niet in de lucht zweven maar dalen snel neer. Hoe zieker iemand is, hoe meer virus hij/zij kan verspreiden. Er is nog geen bewijs dat het virus langere tijd in de lucht kan blijven hangen en zich zo kan verspreiden.

C. Kan het nieuwe coronavirus zich ook verspreiden via voedsel?

Dit coronavirus is hoogstwaarschijnlijk van een exotisch dier in China naar de mens verspreid. Op markten worden veel verschillende diersoorten levend bij elkaar gebracht. De omstandigheden op deze markten maakt het makkelijker dat virussen van één diersoort naar een ander dier kunnen overspringen, en ook van dier naar mens kunnen overgaan. Door mens-op-mens-besmetting heeft het virus zich vervolgens verder verspreid. Of de dieren nog een rol spelen in de overdracht in China is nog in onderzoek, de bron is immers niet gevonden. Wij gaan er vanuit dat er in Nederland geen verspreiding plaats kan vinden van dier op mens, ook niet via het voedsel dat hier gegeten wordt. Coronavirussen hebben een dier of mens nodig om ‘in leven te blijven’ en te groeien. Dat kan niet in voedsel.

Voordeelacties en combideals
Veelgestelde vragen
  • Wat is het adres van parkeergarage Heuvelpoort?

    Het adres van parkeergarage Heuvelpoort is Heuvelpoort 353. Wanneer u dit adres invoert in uw navigatie, komt u uit bij de ingang van de garage.

  • Hoe rijd ik naar parkeergarage Heuvelpoort?

    Parkeergarage Heuvelpoort ligt in het centrum van Tilburg. Wanneer u Tilburg binnen rijdt, volgt u de borden richting centrum. U bereikt de garage vervolgens via de Spoorlaan en de Heuvelring. De in- en uitgang van de garage ligt aan het Piusplein. Gebruikt u navigatie? Vul dan Heuvelpoort 353 in. De precieze locatie vindt u hier: https://www.google.nl/maps/place/Heuvelpoort/

  • Wat zijn de openingstijden van parkeergarage Heuvelpoort?

    Parkeergarage Heuvelpoort is 24 uur per dag en 7 dagen per week geopend. Na sluitingstijd van de winkels is de parkeergarage enkel toegankelijk voor bezoekers die hun auto in de garage hebben geparkeerd.

  • Hoe lang kan ik maximaal parkeren in parkeergarage Heuvelpoort?

    Parkeergarage Heuvelpoort heeft geen maximale parkeertermijn.

  • Wat zijn de tarieven voor parkeergarage Heuvelpoort?

    Op maandag t/m vrijdag betaalt u voor parkeergarage Heuvelpoort € 2,00,- per uur. U rekent €0,10 cent per 3 minuten af. En op zaterdag en zondag betaalt u €3,00,- per uur. U rekent €0,15 cent per 3 minuten af. Maakt u gebruik van Stadsparkeren of betaalt u per pin, contactloos of met creditcard, dan betaalt u zelfs per minuut. Dit maakt Parkeergarage Heuvelpoort de eerlijkste parkeergarage van Tilburg.

  • Hoe en waar kan ik betalen in parkeergarage Heuvelpoort?

    U kunt op verschillende manieren en op meerdere plekken betalen. Bekijk hieronder de opties:

    – Bij de zuilen aan de uitgang Heuvelring en uitgang Piusplein betaalt u met Visa, Mastercard, Maestro (uw reguliere pinpas), cash of via de app of pas van Stadsparkeren.

    – Bij de uitrijpaal betaalt u met Visa, Mastercard, Maestro of via de app of pas van Stadsparkeren.

    Met Stadsparkeren kunt u digitaal parkeren in parkeergarage Heuvelpoort. U betaalt digitaal via een pas of app. Meer informatie over Stadsparkeren vindt u hier.

    Parkeergarage Heuvelpoort werkt samen met diverse restaurants in de omgeving. Wanneer u komt eten in één van de aangesloten restaurants, kunt u gratis of tegen gereduceerd tarief parkeren. Bij het afrekenen ontvangt u een uitrijkaart voor de parkeergarage.

  • Hoeveel parkeerplaatsen zijn er in parkeergarage Heuvelpoort?

    Parkeergarage Heuvelpoort heeft 375 parkeerplaatsen. Hiervan zijn 22 plaatsen uitgerust met een oplader voor elektrische voertuigen met een laadcapaciteit van 11KW. Ook zijn er twee plekken met Tesla Destionation Chargers aanwezig. De kosten voor elektrisch opladen bedragen € 0,60 incl BTW opstartkosten en € 0,36 incl. BTW per KwH.

  • Past mijn auto of bedrijfswagen in parkeergarage Heuvelpoort?

    De parkeergarage Heuvelpoort is ruim opgezet en kent een vlakke en brede entree. De garage is geschikt voor voertuigen tot 2 meter hoog. Dus ook bestelbusjes en kleinere bedrijfswagens passen in de garage. De parkeervakken zijn minimaal 2.20 meter en maximaal 3.20 meter breed. Er is dus alle ruimte om comfortabel in- en uit te rijden en vlot te parkeren. Dat geldt ook voor de ruime in- en uitrit.

  • Wat is de maximale doorrijhoogte van parkeergarage Heuvelpoort?

    Voertuigen met een maximale inrijhoogte van 2 meter kunnen in de parkeergarage terecht. Daarnaast zijn de parkeervakken minimaal 2.20 meter en maximaal 3.20 meter breed.

  • Hoe veilig is de parkeergarage Heuvelpoort?

    Parkeergarage Heuvelpoort is buiten winkeltijden alleen toegankelijk voor bezoekers die de auto in de garage hebben staan. Voor buitenstaanders is de garage dan afgesloten met elektrische poorten. U krijgt toegang tot de garage door uw parkeerticket in de kaartlezer te steken. De parkeergarage staat daarnaast 24 uur per dag onder cameratoezicht en er hangt innovatieve ledverlichting om een veilig gevoel te creëren.

  • Kan ik mijn waardevolle spullen in de auto laten liggen?

    Helaas kunnen wij geen garanties geven en parkeert u altijd op eigen risico. Wij adviseren u geen waardevolle zaken in de auto achter te laten.

  • Ik wil een abonnement voor parkeergarage Heuvelpoort. Wat zijn de mogelijkheden?

    U kunt een abonnement afsluiten dat het beste past bij uw persoonlijke situatie. Zo kunt u kiezen voor het 24/5 abonnement: parkeer van maandag tot en met vrijdag 24 uur per dag in de garage. Voor 83,52 euro per maand mag u van maandag tot en met vrijdag gebruik maken van de garage, ongeacht het tijdstip en de parkeerduur.

    Woont u rondom Parkeergarage Heuvelpoort en bent u op zoek naar een veilige parkeerplaats om de hoek? Kies dan voor het bewonersabonnement. Voor 29 euro per maand mag u op de volgende dagen gebruik maken van de garage:

    • Maandag t/m woensdag van 17.00-09.00 uur
    • Donderdag t/m zondag van 21.00-09.00 uur

    Neem contact op via info@heuvelpoort.nl of bel tijdens kantooruren 013 5353275. We informeren u graag over de beschikbaarheid en mogelijkheden.

  • Ik ben mijn parkeerticket kwijt. Wat nu?

    Bent u uw parkeerticket kwijtgeraakt? Vul dan bij de kassa uw kenteken in, voer de betaling uit en u kunt alsnog uitrijden.

  • Welke gebieden in de stad kan ik vanaf parkeergarage Heuvelpoort te voet bereiken?

    Wanneer u de parkeergarage Heuvelpoort uitloopt, staat u direct in het centrum van Tilburg. Hier vindt u het kernwinkelgebied, veel horecagelegenheden en culturele hotspots als poppodium 013 en Theaters Tilburg. Op loopafstand zijn verder een aantal leuke gebieden te bereiken. Het Dwaalgebied met lokale winkels en hippe horecatentjes. De vernieuwde Spoorzone met haar industriële karakter en culinaire verrassingen. En vergeet vooral de bruisende Piushaven niet, met terrassen aan de waterkant. Ontdek Tilburg eenvoudig te voet vanaf de parkeergarage Heuvelpoort. Waar in de binnenstad u ook moet zijn, vanuit deze parkeergarage bent u er altijd binnen enkele minuten.

  • Hoe kom ik in de parkeergarage na sluitingstijd van de winkels?

    Wanneer de winkels in het centrum gesloten zijn, is ook de parkeergarage gesloten voor mensen die niet parkeren. U krijgt toegang tot de garage via de kaartlezers bij beide ingangen (Piusplein en Heuvelring).

  • Wat zijn de kosten voor het opladen van elektrische voertuigen?

    Voor het opladen van elektrische voertuigen geldt het volgende tarief (aanvullend op het reguliere parkeertarief): € 0,71 incl BTW opstartkosten en € 0,42 incl. BTW per KwH.